Thursday 3 March 2011

~Kehidupan Yang Nyata~


Hidup...
Memang penuh dengan onak duri
Dipenuhi oleh cabaran-cabaran
Kadangkala tidak dapat aku
Untuk menahan semua cabaran ini
Namun apakan daya
Perasaan sabar dan tabah perlu ada dalam
Diri setiap insan...aku terutamanya

Setiap kali...
Apa yang aku inginkan tidak kesampaian
Walaupun sedikit kebahagian
Mengapa...?
Mengapa ini yang berlaku...?
Tiada sesiapapun yang ingin meletakkan
Kepercayaan terhadap diriku
Berdosakah aku?

Tiap kali apa yang aku lakukan semunya salah
Apakah yang betul...?
Tiap kali cabaran-cabaran menimpa diriku
Berdiam diri sajalah yang dapat kubuat
Dan mencari-cari jalan yang terbaik...

Sesalan demi sesalan menunda dalam diri
Biar semua tahu diri ini menderita dan lemah
Kekuatan rupanya berpura-pura
Senyumanku hanya tangisan...
Dimanakah kebahagiaan itu...?

*.....Hasil Nukilan.....*
ASAR ILHAM

2 comments:

  1. bersabar dlm menghadapi dugaan tuhan..pastinya ada hikmah yang tersembunyi yang tidak kita ketahui...pasti kegembiraan akan menjelma 1 hari nanti..sabar dan berserah dengan ketentuannya...jgn mudah berputus asa dlm hidup..sy tau awk kuat menghadapi segalanya..tabahkan hati..

    ReplyDelete