Monday 7 March 2011

~Ibarat Sampan Usang~


Kisah cinta ku umpama sampan usang nie...
Dengan berbekalkan sebatang dayung...
Hendak meluncur di air tetapi takut dipukul ombak...
Biarlah sampan nie pecah di darat dan janganlah pecah di tengah lautan...
Kemudi sering bertanya pada ku "kemanakah destinasi mu"
Aku berkata "dimanakah destinasi cinta ku"
Air lautan berkata "bolehkah kamu teruskan perjalan tampa aku"
Aku terus buntu dengan kata-kata kemudi dan air lautan...
Dengan keizinan Allah S.W.T...
Aku terus mendayung ke satu destinasi...
Dengan 1001 matlamat...
Aku ditempuhi dengan pelbagai dugaan...
Aku hanya mampu berdoa padamu Ya Allah...
Akhirnya sampan ku pecah juga dilautan bak ombak deras...
Dayungku patah di tengah perjalanan...

Kisah cinta nie akan terus ku ingati hingga akhir hayat ku...
Pelakon: Sampan = Aku
              Kemudi = Kawan-kawan ku
              Dayung = Kekasih ku
              Lautan = Keluarga ku
              Ombak = Musuh ku

Hasil Nukilan "ASAR ILHAM"

1 comment:

  1. walaupun mungkin sampan itu pecah,dayung itu patah...tapi sekurangnya "aku" dah mencuba tuk tempuhi dugaan untuk mencapai matlamat tu...walaupun mungkin masih tak mampu tuk samapai ke destinasi yang dituju,tapi mungkin masih mampu tuk memperbaiki sampan yang pecah dan dayung yang patah tersebut untuk sampai ke destinasi yang dituju...cuma mungkin perlukan sedikit pengorbanan dan ketabahan...

    ReplyDelete